Türkiye Cumhuriyeti

Berlin Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Noter Servisimizde İşlemlerin Randevuyla Yapilmasi , 24.02.2016

Başkonsolosluğumuzun noter servisinde, pasaport ve askerlik işlemlerinde olduğu gibi, 29 Şubat 2016 tarihinden itibaren  randevu sistemine geçilecektir. Sözkonusu uygulama sayesinde termin almak suretiyle işlem sürelerinin kısaltılması ve vatandaşlarımızın bekleme sürelerinin en aza indirilmesi planlanmaktadır.

 

Bu çerçevede, noter servisimizde işlem (vekaletname, onay, miras, taahhütname, vasiyetname, tescil, ibraname vb.) yaptırmak isteyen vatandaşlarımızın 29 Şubat Pazartesi itibariyle Başkonsolosluğumuza gelmeden önce mutlaka randevu almaları gerekmektedir. Ayrıca, vasiyetname düzenleme işlemi uzun sürdüğünden vatandaşlarımızın daha geç saatler için randevu almaları önemle rica olunur.

 

Aşağıdaki linkten termin alınabilmektedir:

 

https://www.konsolosluk.gov.tr/eKonsolosluk/Sayfalar/Randevu/Randevu1TCKNDurumu

 

Randevu sisteminin verimli bir şekilde çalışabilmesini teminen her bir başvuru/işlem sahibi için randevu alınması önem taşımaktadır. (Örneğin kardeşler birlikte vekaletname düzenlemek istiyorsa, her bir kardeş için ayrı termin alınması gerekmektedir.)

 

Başvuru sahiplerinin Başkonsolosluğumuza gelmeden önce,  noter işlemlerine ilişkin http://berlin.bk.mfa.gov.tr/ShowInfoNotes.aspx?ID=250941 adresindeki internet sayfamızdan bilgi almaları ve evraklarını eksiksiz tamamlayarak başvurularını yapmaları önemle rica olunur.

 

RANDEVU ALMA İŞLEMİ

 

- https://www.konsolosluk.gov.tr/eKonsolosluk/Sayfalar/Randevu/Randevu1TCKNDurumu adresine giriniz.

- T.C. kimlik numaranızı biliyor musunuz? “Evet”i işaretleyiniz.

- T.C. Kimlik numaranız nüfus cüzdanınızda yazılı ise “Evet”i işaretleyerek işleme devam ediniz.

   

- T.C. kimlik numaranızı kaydediniz.

- Geçerli bir e-posta adresi giriniz (…@yahoo.com, …@gmail.com veya ...@hotmail.com gibi) ve DEVAM tuşunu tıklayınız. Buraya kaydettiğiniz e-posta adresinize ŞİFRE gelecektir. (gmx.net veya web.de uzantılı e-posta adreslerine teknik nedenle sistem tarafından ŞİFRE gönderilememektedir. Bu nedenle, bunların dışında bir eposta adresinin belirtilmesi uygun olacaktır. Gelen şifre için “gereksiz e-posta, junk mail veya spam mail dosyalarını
kontrol etmeniz gerekmektedir.)

- ÜLKE SEÇİNİZ bölümünde ALMANYA’yı, TEMSİLCİLİK bölümünde BERLİN Başkonsolosluğu’nu seçiniz.

- “KİMLİK DOĞRULAMA” bölümüne gerekli bilgileri girdikten sonra, yapmak istediğiniz noter işlemini kaç kişiyle birlikte yapacaksanız (ailece ortak vekaletname düzenlemek gibi) “EK KİŞİ SAYISI” kısmına o kişi sayısını giriniz.

- Kutuda kayıtlı resim doğrulama işaretlerini boşluğa giriniz ve DEVAM’a basınız.

- Kaydettiğiniz e-posta adresinize sayılardan oluşan bir şifre gelecektir. Bu şifreyi e-posta adresinizden alarak, bu sayfada açılan boşluğa, yani şifre yazan bölüme kaydediniz ve DEVAM’a basınız.

10. - Açılan sayfada NOTER Servisini seçiniz.

- Size uygun olan gün ve saati seçip DEVAM tuşuna basınız ve gerekli onaylamaları, randevu aldınız yazısı çıkıncaya kadar devam ettiriniz. RANDEVU ALMAK İSTEDİĞİNİZ GÜN VEYA SAAT DOLUYSA, DAHA İLERİ BİR TARİHİ SEÇİNİZ.

 

“Teşekkür ederiz, randevunuz kaydedilmiştir!”
yazısıyla işleminiz tamamlanmış olacaktır.

Randevu tarih ve saatini yeniden kontrol ediniz. Mümkünse, yazıcıdan bir çıktı alarak randevu aldığınız gün gerekli belgelerle birlikte Başkonsolosluğumuza müracaat ediniz.