Türkiye Cumhuriyeti

Berlin Başkonsolosluğu

Başkonsolosluk Duyurusu

Askerlik Servisimizin Randevu İle Hizmet Vermesine İlişkin Duyuru , 10.02.2016

Başkonsolosluğumuzun askerlik servisi, yaşanan yoğunluk nedeniyle 15 Şubat 2016 tarihinden itibaren (pasaport başvuru işleminde olduğu gibi) randevuyla hizmet verecektir. Sözkonusu uygulama sayesinde termin alınmak suretiyle işlem sürelerinin kısaltılması ve vatandaşlarımızın bekleme sürelerinin en aza indirilmesi planlanmaktadır.

Bu çerçevede, askerlik (erteleme, dövizle askerlik vb.) için başvuruda bulunmak isteyen vatandaşlarımızın 15 Şubat Pazartesi itibariyle Başkonsolosluğumuza gelmeden önce mutlaka randevu almaları gerekmektedir.

Aşağıdaki linkten termin alınabilmektedir:

https://www.konsolosluk.gov.tr/…/Sayfalar/Randevu/Randevu1T…

Başvuru sahiplerinin Başkonsolosluğumuza gelmeden önce, dövizle askerlik, tecil vb. işlemlerine ilişkin http://berlin.bk.mfa.gov.tr/ShowAnnouncement.aspx?ID=249502adresindeki internet sayfamızdan bilgi almaları ve evraklarını eksiksiz tamamlayarak başvurularını yapmaları önemle rica olunur.

RANDEVU ALMA İŞLEMİ

1.https://www.konsolosluk.gov.tr/…/Sayfalar/Randevu/Randevu1T…adresine giriniz.

2. T.C. kimlik numaranızı biliyorsanız “Evet”i işaretleyiniz.

3. T.C. Kimlik numaranız nüfus cüzdanınızda yazılı ise “Evet”i işaretleyerek işleme devam ediniz.

4. T.C. kimlik numaranızı giriniz.

5. Geçerli bir e-posta adresi giriniz (…@yahoo.com, …@gmail.com veya ...@hotmail.com gibi) ve DEVAM tuşunu tıklayınız. Buraya kaydettiğiniz e-posta adresinize ŞİFRE gelecektir. (gmx.net veya web.de uzantılı e-posta adreslerine teknik nedenle sistem tarafından ŞİFRE gönderilememektedir. Bu nedenle, bunların dışında bir eposta adresinin belirtilmesi uygun olacaktır. Gelen şifre için gereksiz e-posta, “junk mail veya spam mail” dosyalarını kontrol etmeniz gerekmektedir.)

6. ÜLKE SEÇİNİZ bölümünde ALMANYA’yı, TEMSİLCİLİK bölümünde BERLİN Başkonsolosluğu’nu seçiniz.

7. Kutuda kayıtlı resim doğrulama verilen harf ve rakamları boş alana giriniz ve DEVAM’a basınız.

8. Kaydettiğiniz e-posta adresinize sayılardan oluşan bir şifre gelecektir. Bu şifreyi şifre yazan bölüme kaydediniz ve DEVAM’a basınız.

9. Açılan sayfada ASKERLİK Servisini ve işlem türünü seçiniz.

10. Size uygun olan gün ve saati seçip DEVAM tuşuna basınız ve gerekli onaylamaları, randevu aldınız yazısı çıkıncaya kadar devam ettiriniz. RANDEVU ALMAK İSTEDİĞİNİZ GÜN VEYA SAAT DOLUYSA, DAHA İLERİ BİR TARİHİ SEÇİNİZ.

“Teşekkür ederiz, randevunuz kaydedilmiştir!” yazısıyla işleminiz tamamlanmış olacaktır. Randevu tarih ve saatini yeniden kontrol ediniz. Mümkünse, yazıcıdan bir çıktı alarak randevu aldığınız gün gerekli belgelerle birlikte Başkonsolosluğumuza müracaat ediniz.

İlgili Dosyalar :

- askerlik duyuru termin.jpg